Градът е Милано, мястото е Armani / Silos. Или иначе казано – 4500 кв. м. събрали най-бляскавите моменти от 40 годишната история на модната империя Армани.

Тук, Джорджо Армани ни дава възможност да надникнем в неговия свят и да се докоснем до избрани негови модели и колекции от 1980 г. насам. Armani / Silos се намира в Zona Tortona, известен като квартала на модата, входът е 12 евро, затворено е в понеделник и вторник. Добре е да знаете, че всяка първа неделя на месеца различни музеи и галерии в Милано са с вход свободен, така че може и да попаднете на оферта.

Сградата, в която се помещава Armani / Silos е построена през 1950 г. с идеята да служи като склад за зърнени култури. Днес обаче, огромното пространство е превърнато в модна галерия на 4 етажа, където са изложени избрани модели на дизайнера. Интересна е залата, в която на голям екран се излъчват избрани моменти от ревюта, реклами, събития и интервюта на Армани през годините. За истинските фенове е зоната, в която имате достъп до дигиталния архив на модната марка – колекция от снимки на известни личности, носили шедьоврите на Армани, документални филми, реклами, ревюта, скици на модели и още много тайни от кухнята, които не могат да се видят другаде.

Снимка: www.clearlyveg.com
Снимка: www.clearlyveg.com

Елегантността не означава да бъдеш забелязан, означава да бъдеш запомнен, казва 81-годишния дизайнер в едно от своите интервюта и самият той се превръща в живо доказателство за думите си. Роден в италианското градче Пиаченца през 1934 г., Джорджо Армани основава своята империя през 1975 г., заедно с бизнес партньора си и близък приятел Серджо Галеоти. Големият му успех идва през 80-те години в Америка, където става известен с линията си мъжки костюми. В негов костюм е облечен Ричард Гиър във филма „Американско жиголо“, както и доста от героите в сериала „Маями вайс“. През годините е бил дизайнер на костюмите в повече от 100 холивудски продукции, една от които например е „Вълкът от Уолстрийт“.

Днес, негови верни почитатели са редица световни знаменитости от света на киното, сред които Леонардо Ди Каприо, Джулия Робъртс, Ан Хатауей, Джордж Клуни и др.

Преди да стъпи на модната арена, Джорджо Армани е учил медицина, подтикнат от интереса към анатомията, който имал още от годините в гимназията. След 3 години в университета прекъсва, за да започне военната си служба. След нея, така и не се връща към медицината – започва работа в търговския център Ла Ринашенте в Милано, където в продължение на 7 години работи като продавач и декоратор на витрините. В средата на 60-те години започва работа в компанията на Нино Черути, като същевременно прави първи стъпки в самостоятелната си кариера, изпращайки свои творби на различни компании. През 1975 г. пуска първата си мъжка колекция. Дамската линия идва година по-късно. Армани е привърженик на естествените цветове, неутралните палитри и изчистените линии и това отличава творенията му от тези на всички останали.

Giorgio-Armani-with-models
Снимка: www.thefashionisto.com

През 80-те години създава линиите Armani Junior, Armani Jeans, Emporio Armani – последната е насочена към по-младите хора, с идеята да бъде по-масова и достъпна. Днес, с марката Армани съществуват още хотели, издателство на книги, мебели, парфюми и козметика и много други. През целия си живот италианският дизайнер остава заклет ерген и верен почитател на спорта – затова си купува баскетболния отбор Олимпия Милано.
Каквото и да създава, остава предан на думите си, че разликата между стилът и модата, е в качеството. Без компромиси.

Leave a Response

share on: