Знаете, че сме луди фенове на коктейлите и барманите, които създават шедьоври. Един от любимите ни шотландски уиски брандове Glenfiddich направи страхотна кампания, с която предизвика водещи бармани от цял свят да пренапишат правилата на съвременното коктейлно изкуство.

Тази година за първи път в България се проведе състезанието „Glenfiddich World’s Most Experimental. Ние бяхме единствената държава от Източна Европа с покана за участие.
Барманите, които взеха участие в състезанието вече са майстори на своето изкуство, затова от тях не се очакваше просто да създадат нова рецепта за коктейл, а да мислят различно и да експериментират отвъд границите на чашата. Предизвикателство към тях бе да изберат партньор от сферата на занаятите или изкуствата, заедно с когото да създадат едно цялостно уникално преживяване. Четири двойки представиха своите иновации пред журито и гостите. Първи бяха Никос Хляпас и шеф-готвач Цветомир Николов, които поднесоха експлозивна комбинация от аперитивен коктейл и рибно ястие – „Bonfire of life“. Идеята на презентацията беше как доброта миксирана напитка и хубавата храна събира хората. Карани да сме по социални и да се наслаждаваме на вкусовете на живота и добрата компания.Следваха Галин Ганчев и дърворезбарят Михаил Ненов, които представиха своя собствена мини Solera система, направена от български бял дъб. Определено това беше много впечатляващо. За миг се пренесохме в дистилерията на  Glenfiddich. Коктейлът бе представен по един изключително изтънчен и елегантен начин, направо усетихме ароматът на дъб съчетан с изисканите нотки на уискито.

Трети бяха Драгомир Иванов и известната фотографка Вера Гоцева, които освен експериментален коктейл предложиха на журито и бърз курс по професионално снимане със смартфон. Не можем да скрием, че те са ни любимото дуо от състезанието. Освен, че темата на презентацията им беше споделянето и социалните мрежи, те определено раздвижиха журито и ги включиха в изживяването да приготвиш коктейла и да го споделиш с приятелите си в онлайн пространството. 

Последни съвместното си творение представиха Михаил Узунов и коренопластът Стефан Чаушев, които бяха изготвили специална инсталация, през която премина последния иновативен коктейл за вечерта. Кой не би искал да опита това „чудо“? Много съжалявам, че не успяхме да се доберем до глътка от това вълшебство, но много се надяваме Михаил да ни направи този коктейл, някой ден.

Експертното жури се състоеше от Димитър Димитров – един от най-добрите бармани в България, Слав Атанасов – създател на 12 Magazine и известен гримьор, Христо Запрянов – главен редактор на Esquire и Playboy и специалния ни съдия – глобалният посланик на Glenfiddich – Струан Грант Ралф.
След над три часа притеснение и вълнение глобалният посланик обяви двойката победител – Никос и Цветомир. През ноември вратите на дестилерията на Glenfiddich в Дъфтаун ще се отворят за тях и там те ще имат шанса да почерпят вдъхновение от майсторите на уискито и да усъвършенстват проекта си преди да го представят на световния финал.  За нас всички са победители, защото развиват и усъвършенстват коктейлната култура в България, за да могат все повече потребители да вкусят и оценят това изкуство.

Leave a Response

share on: